همایش تازه های جراحی آب مروارید در مشهد برگزار می گردد

به گزارش نوای پرنده پارسی، به گزارش خبرنگاران، دکتر اکبر درخشان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل بیمارستان فوق تخصصی چشم خاتم الانبیاء(ص) مشهد برگزار گردید، اظهار کرد: طبق برنامه ریزی های اجرا شده، همایش تازه های جراحی آب مروارید به صورت بین المللی از سوم تا پنجم خرداد ماه در مشهد برگزار می گردد.

همایش تازه های جراحی آب مروارید در مشهد برگزار می گردد

وی اضافه نمود: در این همایش بین المللی، با حضور 500 چشم پزشک ایرانی و خارجی، آخرین دستاوردهای مربوط به جراحی آب مروارید چشم ارائه می گردد و تبادل نظرهای خوبی در این حوزه انجام خواهد گرفت.

رئیس بیمارستان تخصصی چشم خاتم الانبیاء (ص) به محورهای همایش بین المللی تازه های جراحی آب مروارید هم اشاره نمود و گفت: در این همایش علاوه بر چشم پزشکان ایرانی، متخصصانی از کشورهای آلمان، آمریکا، کانادا و مکزیک نیز حضور داشته و سخنرانی خواهند کرد.

وی ادامه داد: آب مروارید یا در اصطلاح پزشکی کاتاراکت، شایع ترین بیماری چشمی است که در سنین بالا بروز پیدا نموده و باعث ایجاد مشکلاتی در بینایی فرد می گردد.

درخشان اظهار داشت: به طور میانگین سالانه 152 هزار نفر به درمانگاه چشم پزشکی بیمارستان فوق تخصصی خاتم الانبیاء مشهد مراجعه می نمایند و هزار عمل جراحی آب مروارید نیز انجام می گیرد.

وی با بیان اینکه اگر بیماری آب مروارید جراحی نگردد، به افت دید فرد منجر می گردد، گفت: علائم این بیماری از سن 45 سالگی شروع می گردد و معمولا در سن 60 سال به عمل جراحی احتیاج می گردد.

درخشان با بیان اینکه بیمارستان خاتم الانبیاء مشهد مجهزترین و بزرگترین مرکز فوق تخصصی شمال شرق کشور است، ادامه داد: در حال حاضر 49 متخصص در این بیمارستان مشغول فعالیت هستند که از این نظر دارای بیشترین دستیار تخصص چشم پزشکی در سطح کشور پس از تهران است.

وی از مراجعه سالانه 100 هزار نفر به اورژانس چشم پزشکی بیمارستان خاتم الانبیا مشهد اطلاع داد و اظهار داشت: در حال حاضر سالانه 39 هزار عمل جراحی چشم در این بیمارستان توسط پزشکان متخصص و حرفه ای انجام می گیرد.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2735

به "همایش تازه های جراحی آب مروارید در مشهد برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همایش تازه های جراحی آب مروارید در مشهد برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید