وام مسکن نخبگان به 300 میلیون تومان افزایش یافت

به گزارش نوای پرنده پارسی، خبرگزاری خبرنگاران- تسهیلات خرید مسکن برای نخبگان و استعداد های برتر کشوری، به 300 میلیون تومان افزایش یافت.

وام مسکن نخبگان به 300 میلیون تومان افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، بانک مسکن با ابلاغ دستورالعمل پرداخت این تسهیلات به نخبگان و استعداد های برتر کشوری به شعب، فرایند پرداخت تسهیلات مسکن نخبگان به این گروه از متقاضیان مسکن را شروع کرد.

بر این اساس و با استناد به نامه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و به موجب مصوبه هیئت مدیره بانک مسکن، با پرداخت سقف فردی تسهیلات خرید و ساخت مسکن نخبگان و استعداد های برتر به مبلغ سه میلیارد (000ر000ر000ر3) ریال با مدت بازپرداخت 20 سال و با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار (در حال حاضر 18 درصد) موافقت شد؛ که با توجه به ضوابط و دستورالعمل های شبکه بانکی و بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات مسکن و همچنین با در نظر دریافت سیاست های اعتباری بانک مسکن این تسهیلات به افراد واجد شرایط با سقف جدید پرداخت خواهد شد.

افزایش سقف تسهیلات مسکن نخبگان از محل اعتبارات بانک مسکن در سال 99 خواهد بود و سقف 300 میلیون تومانی تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط که از این پس اقدام به ارائه درخواست به بانک مسکن نمایند پرداخت خواهد شد.

در ابلاغیه اداره کل اعتبارات بانک مسکن به ادارات کل، مدیریت های استانی و شعب در این خصوص آمده است: پس از وصول این نامه (ابلاغیه پرداخت تسهیلات 300 میلیون تومانی به نخبگان)، اعطای تسهیلات صرفاً از محل سهمیه سال 1399 امکان پذیر بوده و آن دسته از متقاضیانی که معرفی نامه های صادره آن ها قبل از ابلاغ این نامه عمومی به بانک ارائه و به ثبت رسیده و در حال حاضر شرایط پرونده ایشان، غیرقطعی (در حال تشکیل پرونده، ارزیابی، دفترخانه و ...) است، در صورت ارائه معرفی نامه جدید از سوی بنیاد ملی نخبگان می توانند از سقف تسهیلات ابلاغی جدید بهره مند شوند. این تبصره یک امتیاز ویژه برای این گروه از متقاضیان دریافت تسهیلات مسکن نخبگان محسوب می گردد تا بتوانند از سقف جدید این تسهیلات بهره مند شوند. با این حال، افزایش سقف تسهیلات مسکن نخبگان برای متقاضیانی که قرارداد آنان در سیستم تسهیلاتی بانک ثبت قطعی شده است، قابل تسری نخواهد بود.

بانک مسکن هر سال مطابق با دستورالعمل بانک مرکزی و سیاست های اعتباری خود، به نخبگان و استعداد های برتر کشوری با معرفی نامه بنیاد ملی نخبگان تسهیلات مسکن پرداخت می نماید. سقف این تسهیلات برای سال 99 به 300 میلیون تومان افزایش یافت.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 5938

به "وام مسکن نخبگان به 300 میلیون تومان افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وام مسکن نخبگان به 300 میلیون تومان افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید