ورود بخش خصوصی موجب تحول در بافت تاریخی گرگان شده است

به گزارش نوای پرنده پارسی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان با اشاره به این که ورود بخش خصوصی موجب تحول در بافت تاریخی گرگان شده است، گفت: دو خانه تاریخی در این بافت که به واحدهای اقامتی و پذیرایی تبدیل شده است، در سفر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان افتتاح خواهد شد.

ورود بخش خصوصی موجب تحول در بافت تاریخی گرگان شده است

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان، ابراهیم کریمی امروز آدینه 8 آذر 98 با اشاره به ظرفیت های بافت تاریخی گرگان برای جذب گردشگر گفت: بافت تاریخی گرگان به عنوان اولین بافت کل کشور در سال 1310 به شماره 41 ثبت آثار ملی شد و این بدان معنی است که از همان ابتدا این بافت به عنوان یک اثر ارزشمند محسوب شده است.

او با بیان این که بافت تاریخی گرگان پس از چندسال یکی از پایلوت های سرمایه گذاری برای جذب گردشگر شده است، تاکید نمود: سیاست ما درباره بافت تاریخی، تملک ساختمان نیست و بهره مندی از توان بخش خصوصی یک از اولویت های اداره کل گلستان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان توضیح داد: امروز با موجی از تقاضاها در بافت تاریخی گرگان روبرو هستیم. بعضی از سرمایه گذاران بناهای تاریخی محدوده بافت را تملک و اقدام به مرمت آن نموده اند.

او با اشاره به پروژه های قابل افتتاح در سفر دکتر مونسان به گلستان گفت: خانه تاریخی رضا قلی نژاد با حجم سرمایه گذاری 30میلیارد ریال و اشتغال زایی برای 15 نفر به واحد پذیرایی تبدیل و آماده بهره برداری شده است.

کریمی اضافه نمود: خانه تاریخی شفیعی نیز از دیگر پروژه های بافت تاریخی است که با 2میلیارد ریال به واحد اقامتی تبدیل شده است و با 10 اتاق، 30 تخت و اشتغال 15 نفر در نیمه آذرماه با حضور دکتر مونسان افتتاح خواهد شد.

او گفت: دستگاه های دیگری از جمله شهرداری، راه و شهرسازی نیز برای احیای بافت تاریخی گرگان پای کار آمده اند و جداره سازی و پیاده روسازی در این مناطق در حال اجرا است.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3143

به "ورود بخش خصوصی موجب تحول در بافت تاریخی گرگان شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود بخش خصوصی موجب تحول در بافت تاریخی گرگان شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید