پنتاگون: اعزام کشتی های ما به دریای سیاه، امری عادی است

به گزارش نوای پرنده پارسی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعزام کشتی های جنگی این کشور به دریای سیاه را مسئله ای عادی قلمداد کرد و گفت که واشنگتن این اقدامات را در چارچوب توافقنامه مونترو انجام می دهد و در این خصوص با دولت ترکیه هماهنگ می کند.

پنتاگون: اعزام کشتی های ما به دریای سیاه، امری عادی است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز جمعه در یک نشست خبری با اشاره به تصمیم پنتاگون برای اعزام کشتی های جنگی به دریای سیاه در راستای حمایت از اوکراین گفت که عملیات ارتش آمریکا در دریای سیاه امری طبیعی است.

وی اضافه نمود: من قصد تأیید گزارش های رسانه های ترکیه را ندارم، ولی ما به صورت منظم در دریای سیاه عملیات انجام می دهیم. ارتش آمریکا در جایی که مجاز است، دریایی، هوایی و زمینی حرکت خواهد کرد.

جان کربی گفت که واشنگتن اعزام کشتی ها خود به دریای سیاه را در چارچوب توافقنامه مونترو انجام می دهد و در این زمینه با دولت ترکیه هماهنگ می کند.

روز پنجشنبه، شبکه خبری سی.ان.ان به نقل از یک مقام مسئول وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گزارش داد که آمریکا در حال بررسی اعزام کشتی های جنگی به دریای سیاه با هدف ارسال پیام به روسیه در ارتباط به اوضاع اوکراین است.

سی . ان.ان به نقل از این مقام مسئول که نخواست نامش فاش شود، اضافه نمود: نیروی دریایی ایالات متحده به طور معمول در دریای سیاه فعالیت دارد، اما استقرار کشتی های جنگی آمریکا در دریای سیاه این پیام ویژه را به مسکو خواهد داد که واشنگتن اوضاع را از نزدیک دنبال می کند.

مقام مسئول تأکید کرد که آمریکا تصمیم دارد در راستای حمایت از اوکراین در بحبوحه افزایش حضور نظامی روسیه در مرز شرقی اوکراین، کشتی های جنگی و ناوها را به دریای سیاه اعزام کند.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 6654

به "پنتاگون: اعزام کشتی های ما به دریای سیاه، امری عادی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنتاگون: اعزام کشتی های ما به دریای سیاه، امری عادی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید