پوتین از شرایط مالی روسیه راضی نیست

به گزارش نوای پرنده پارسی، ایرنا نوشت: رئیس جمهوری روسیه نرخ تورم سالانه روسیه را 4.5 درصد خاطرنشان کرد و گفت: حتی در این شرایط و با توجه به افزایش دستمزدها، درآمد واقعی مردم به کندی رشد می نماید و این وضعیت نگران کننده است.

پوتین از شرایط مالی روسیه راضی نیست

ولادیمیر پوتین امروز دوشنبه در جمع مقام های مالی دولت روسیه و روسای بانک مرکزی و دفتر ریاست جمهوری بر لزوم کوشش برای شاخص های مالی بهتر این کشور تاکید نمود.

پوتین اظهار داشت که در شش ماه نخست امسال (میلادی)، فراوری ناخالص ملی روسیه 0.7 درصد و فراوریات صنعتی 2.6 درصد رشد نموده است.وی اضافه کرد: این آهنگ مثبت رضایت بخش نیست و باید کوشش کرد تا سرعت رشد مالی در کشور سریعتر گردد.

کمیته آمار دولتی روسیه به تازگی در گزارشی اظهار داشت که شمار افراد دارای درآمد زیر خط فقر در روسیه از ماه ژانویه امسال تا ماه مارس نزدیک به 0.5 درصد افزایش یافته و به 20.9 میلیون نفر رسید. رئیس کمیته آمار دولتی روسیه یک سال پیش نیز با بیان اینکه 13.2 درصد مردم روسیه درآمدی زیر خط فقر دارند، گفته بود که فاصله حداقل تا حداکثر درآمد در روسیه 15 برابر است.

آلکساندر سورینوف با بیان این مطلب اضافه کرد که این آمار نسبت به چند سال گذشته تغییر چندانی نداشته است و در سال 2015 این آمار 15.7 برابر، در سال 2016، 15.5 برابر و در سال 2017، 15.3 برابر بوده است.وی در این گزارش ارقامی در خصوص بالاترین و پایین ترین درآمدها در روسیه ذکر نکرد، اما یادآور شد که شمار افرادی که درآمدشان زیر خط فقر است نیز در سال های اخیر تغییر قابل توجهی ننموده است.

رئیس روس استات اضافه کرد: در سال 2015، 13.3 درصد از جمعیت روسیه درآمدی زیر خط فقر داشتند و این آمار در سال 2017 نیز 13.2 درصد بود.

23231

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2336

به "پوتین از شرایط مالی روسیه راضی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین از شرایط مالی روسیه راضی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید