چند داعشی خارجی در ترکیه زندانی هستند؟

به گزارش نوای پرنده پارسی، ترکیه طی ماه های اخیر اقدام به بازگرداندن داعشی های زندانی با تابعیت خارجی به کشورهای متبوعشان نموده است.

چند داعشی خارجی در ترکیه زندانی هستند؟

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روداوو، وزارت کشور ترکیه گفت که از اواخر سال 2019 تا به امروز 179 عضو خارجی گروه تروریستی داعش از ترکیه اخراج شده اند.

در این راستا نیز روز گذشته 4 عضو داعش که تابعیت آلمانی داشتند به این کشور عودت داده شدند.

پیش از این نیز رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفته بود که صدها زندانی داعشی خارجی در ترکیه به سر می برند که حتی اگر کشورهای متبوع آنها حق شهروندیشان را نیز ابطال نموده باشند باز هم مسترد خواهند شد.

منابع ترک در این خصوص می گویند که در زندانهای ترکیه 1172 زندانی داعشی از 40 کشور مختلف حضور دارند. 422 نفر از این زندانیان شهروند ترکیه هستند و 750 نفر نیز تابعیت خارجی دارند. 22 نفر از این داعشی های خارجی نیز زن هستند.

بیشترین تعداد داعشی های خارجی در زندان های ترکیه سوری و عراقی هستند. اتباع کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، بلژیک، سوئیس، سوئد، کانادا، روسیه، ارمنستان، عربستان، مصر و اردن در بین زندانیان داعشی وجود دارند.

با شروع عملیات چشمه صلح نیز 327 عضو فراری داعش از دست نیروهای دموکراتیک کرد بدست نیروهای ترک افتادند که 49 نفر از آنها شهروند ترکیه هستند.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3599

به "چند داعشی خارجی در ترکیه زندانی هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند داعشی خارجی در ترکیه زندانی هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید