کردستان مهد تمدن ایران زمین است، من شهروند افتخاری کردستان هستم

به گزارش نوای پرنده پارسی، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با مهم خواندن استان کردستان در زمینه های مختلف از جمله فرهنگ، طبیعت و هنر گفت: کردستان مهد تمدن ایران زمین است.

کردستان مهد تمدن ایران زمین است، من شهروند افتخاری کردستان هستم

به گزارش خبرنگاران، علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با حضور در برنامه زنده تلویزیونی مزگینی بهار شبکه استانی کردستان، این استان را یک منطقه تاریخی خواند و اظهار کرد: علاوه بر تاریخی بودن این استان طبیعت زیبا و بی نظیر آن از دیگر جاذبه های برجسته این استان است.

معاون رئیس جمهوری هدف اول از سفر به کردستان را دیدار با مردم خونگرم و مهمانواز استان برشمرد و اضافه نمود: دعوت میکنم از تمامی مردم ایران که به کردستان زیبا سفر نمایند.

وی در ادامه اضافه نمود: برنامه ریزی برای توسعه اکوتوریسم و طبیعت گردی در حال اجرا است و این بخش از گردشگری در سطح کشور در حال پیشرفت است.

دکتر مونسان اضافه نمود: برای کردستان 1401 برنامه ریزی کردیم و امیدواریم گردشگری در کردستان با این اقدام پیشرفت بیشتری کند، ثبت جهانی هورامان جزء برنامه های سازمان است و پس از تکمیل پرونده آن، این مهم عملی خواهد شد.

او ضمن ابراز علاقه به فرهنگ و آداب و رسوم کم نظیر کردستان گفت؛ من شهروند افتخاری کردستان هستم.

معاون رییس جمهوری اکوتوریسم برای کشور را بسیار حائز اهمیت دانست و اضافه نمود؛ در کشور هم اکنون 1500 واحد بوم گردی دارای مجوز هستند و فعالیت دارند که هدف ما رساندن این تعداد به 2000 واحد بوم گردی در کشور است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور یکی از نقاط ضعف در گردشگری کشور را معرفی توانمندیها و پتانسیلهای آن برشمرد و گفت: برای این برطرف این کاستی در حال برنامه ریزی هستیم.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1987

به "کردستان مهد تمدن ایران زمین است، من شهروند افتخاری کردستان هستم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کردستان مهد تمدن ایران زمین است، من شهروند افتخاری کردستان هستم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید