یک سنگ نبشته تاریخی در طاق بستان کشف شد

به گزارش نوای پرنده پارسی، مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی طاق بستان گفت: سنگ نبشته ای تاریخی از سوی فردی که ادعا می کرد آن را در خانه پیدا نموده است به این پایگاه تحویل داده شد.

یک سنگ نبشته تاریخی در طاق بستان کشف شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه، ملیحه مهدی آبادی روز چهارشنبه 17 اردیبهشت ماه 99 اظهار کرد: یکی از اهالی طاق بستان کرمانشاه با خرید خانه ای جدید با سنگ نوشته ای در طبقه پایین خانه روبرو می گردد که با گزارشِ مردمی به این پایگاه انتقال داده شد.

او با بیان این که این سنگ نوشته تزئینی و به خط کوفی و احتمالاً متعلق به قرن ششم هجری است، ادامه داد: هر چند این سنگ نوشته به مرور زمان دچار فرسایش شده است، اما در اختیار کارشناسان قرار می گیرد تا آنالیز گردد.

مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی طاق بستان اظهار کرد: چند سال پیش در حین حفاری برای گازرسانی نیز آثاری از دوره ساسانی در این محله کشف شد.

او اعلام نمود: این شواهد نشانگر آن است که روستای قدیمی طاق بستان بر روی عرصه تاریخی از دوره ساسانی تا دوران اسلامی قرار گرفته است و گسترش و ساخت وساز در این منطقه باید ممنوع گردد.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4529

به "یک سنگ نبشته تاریخی در طاق بستان کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک سنگ نبشته تاریخی در طاق بستان کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید