سامانه بارشی مهمان چند روز آینده کشور در آستانه نوروز

به گزارش نوای پرنده پارسی، تهران- خبرنگاران- سازمان هواشناسی برای آخرین هفته سال 97 و در آستانه فصل بهار، روزهای بارانی در نقاط مختلف کشور پیش بینی کرد.

سامانه بارشی مهمان چند روز آینده کشور در آستانه نوروز

یکی از کارشناسان سازمان هواشناسی روز آدینه به خبرنگار علمی خبرنگاران گفت: امروز (24 اسفندماه) به جز بخش هایی از شرق و جنوب شرق، بیشتر مناطق کشور تحت تاثیر سامانه بارشی است.

امین حسین نقشینه گفت: از بعدازظهر امروز این سامانه بارشی از سمت غرب کشور کاسته و فردا در بخش هایی از شمال شرق کشور فعال می گردد و به تدریج از کشور خارج می گردد.

وی ادامه داد: اما اواسط فردا (شنبه) سامانه بارشی دیگری از شمال غرب وارد کشور می گردد و روز یکشنبه این سامانه بارشی بیشتر مناطق کشور را فرا می گیرد.

این کارشناس هواشناسی یادآور شد: بیشترین بارندگی روز یکشنبه در جنوب غرب و جنوب کشور خواهد بود که در نقاط سردسیر و مناطق مرتفع بارش ها به شکل برف است.

نقشینه توضیح داد: در این روز در نواحی غربی و مرکزی خلیج فارس نیز دریا مواج می گردد.

* نوسان محسوس دما در نقاط مختلف کشور

کارشناس سازمان هواشناسی نکته مهم در چند روز آینده را نوسانات دمایی مطرح کرد و گفت: به ویژه برای نواحی شمالی کشور این نوسانات محسوس است به این معنا که امروز (24 اسفندماه) کاهش دمای 5 تا 8 درجه ای را در نواحی شمالی شاهد خواهیم بود و فردا بین 6 تا 10 درجه افزایش و بعدازظهر یکشنبه و دوشنبه کاهش 10 تا 15 درجه ای دما در این نقطه از کشورمان پیش بینی می گردد.

وی افزود: به عنوان مثال بیشینه دمای امروز رشت 15 درجه سانتیگراد بالای صفر است که فردا به 25درجه می رسد و روز یکشنبه با چهار درجه کاهش 21 درجه می گردد و این کاهش دما در روزهای دوشنبه و سه شنبه نیز ادامه می یابد.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان این که همچنین این نوسانات دما در شهرهایی همچون مشهد و اهواز قابل لمس است، گفت: مشهد یکشنبه آینده با افزایش دما همراه است و روزهای دوشنبه و سه شنبه سرد می گردد و دما در اهواز فردا افزایش یافته و روز یکشنبه با کاهش همراه است.

* هوای پایتخت روز یکشنبه بارانی است

نقشینه در ادامه بیشینه دمای امروز تهران را با چهار درجه کاهش نسبت به روز پنج شنبه 15 درجه بالای صفر در مهرآباد و 10 درجه در شمیرانات اعلام نمود و اضافه نمود: فردا هوای پایتخت صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد نسبتا شدید خواهد بود.

وی یادآور شد: از روز یکشنبه به تدریج هوای تهران ابری می گردد و برای این روز پایتخت، بارش باران پیش بینی می گردد.

کارشناس سازمان هواشناسی گرم ترین مراکز استان در روز گذشته را بندرعباس و گرگان با 28 درجه سانتیگراد بالای صفر و سردترین نقطه کشور در صبح امروز را ارومیه با دمای صفر درجه اعلام نمود.

علمی**1883**1336

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1001

به "سامانه بارشی مهمان چند روز آینده کشور در آستانه نوروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه بارشی مهمان چند روز آینده کشور در آستانه نوروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید