مرمت 2سرای بازار تاریخی اردبیل شروع می گردد

به گزارش نوای پرنده پارسی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: مرمت دو سرای امام جمعه و حاجی یوسف بازار تاریخی اردبیل در آینده نزدیک شروع می گردد.

مرمت 2سرای بازار تاریخی اردبیل شروع می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، نادر فلاحی مدیرکل میراث فرهنگی استان امروز یکشنبه 1 مهر 97 در خصوص آخرین وضعیت پروژه های مرمت بازار تاریخی اردبیل توضیح داد: در دو سرای ذکر گردیده نقشه مرمت و احیا توسط اداره کل در دست تدوین است.

او اضافه کرد: کلیات نقشه مرمت آماده سازی گردیده و به زودی با اتمام جزئیات آن، با مشارکت سایر دستگاه ها عملیات مرمت و احیا شروع می گردد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل تاکید نمود: در وضعیت فعلی نیز مرمت سرای وکیل در دست اجرا است و به همراه ساماندهی تاسیسات و محوطه سازی و مرمت رواق ها و مغازه های مجموعه اعتباری بالغ بر 800 میلیون تومان هزینه گردیده است.

فلاحی تاکید نمود: همچنین مرمت چهار دهانه از مجموعه راسته اونچی میدان با اعتبار 100 میلیون تومان، مرمت یک دهانه از راسته زرگران و مرمت راسته چاقوسازان و باززنده سازی آن در سال گذشته انجام گردیده است.

او متذکر شد: بازار تاریخی اردبیل یکی از آثار شاخص معماری و فرهنگی شهر اردبیل است که عملیات مرمت و احیای بخش های مختلف آن به صورت مستمر در طول سال انجام می گردد.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 278

به "مرمت 2سرای بازار تاریخی اردبیل شروع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت 2سرای بازار تاریخی اردبیل شروع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید