نماینده همدان: حمایت از صاحبان ایده های نو به بارور شدن اقتصاد ملی منجر می گردد

به گزارش نوای پرنده پارسی، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از صاحبان ایده های نو به بارور شدن اقتصاد ملی منجر می گردد.

نماینده همدان: حمایت از صاحبان ایده های نو به بارور شدن اقتصاد ملی منجر می گردد

به گزارش خبرنگاران، منطقه همدان، امیر خجسته در بازدید از روند اجرای پارک علم و فناوری استان همدان، با اشاره به اینکه این طرح یکی از طرح های مورداحتیاج استان به ویژه برای تحقق اقتصاد مقاومتی است، گفت: در حال حاضر 800 پارک علم و فناوری در دنیا فعالیت می نمایند و در کشور ما نیز30 پارک علم و فناوری در حوزه های مختلف ایجاد گردیده اند.

وی تأمین زیرساخت های حمایتی و خدمات آموزشی، پژوهشی و مشاوره ای، تسهیلاتی را لازمه کار صاحبان ایده های نو دانست و اضافه نمود: این مساله به بارور شدن اقتصاد ملی ما منجر می گردد و این مرکز با زیربنای 10 هزار مترمربع دارای فضاهای اداری، دفاتر تحقیقاتی واحدهای فناور، مرکز رشد، کارگاه ها و آزمایشگاه ها، سالن کنفرانس، نمایشگاه دائمی و سایر فضاهای جنبی مورد احتیاج می تواند گام بزرگی برای فعال شدن هر چه بهتر این نوع از شرکت ها باشد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی بیان نمود: پارک علم و فناوری همدان 21 هکتار مساحت و فاز اول آن 6000 متر مربع زیربنا دارد و تاکنون برای ساخت آن 12 میلیارد تومان هزینه گردیده است و اعتبار مورد احتیاج آن برای تکمیل هم اختصاص خواهد یافت.

وی ادامه داد: ایده های بسیار خلاقانه ای در این مرکز مورد فراوری گردیده که عمدتا کاربردی و قابلیت فراوری انبوه دارند و باید با حمایت از فعالان و نخبگان، این ایده ها را به محصول تبدیل کرد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس و در بحث بودجه ریزی هم در این چند سال کوشش های خوبی برای فعال کردن شرکت های دانش بنیان انجام گردیده و توانسته ایم پروژه ای که چند سالی در محاق بی پولی و نبود بودجه دست پا میزد با حمایت های کافی نمایندگان و مسئولین به جایی برسانیم که حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در آینده نزدیک آماده بهره برداری باشند.

خجسته با اشاره به اینکه طی این نشست و بازدید تاریخ بهره برداری پروژه 22 بهمن اعلام گردیده است، مطرح نمود: طبق اطلاعات این مرکز در حال حاضر بیش از 500 نفر در پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان در همدان فعالیت می نمایند که نتیجه کار آنها، فروش کالاهای دانش بنیان به مبلغ 80 میلیارد تومان در سال گذشته بوده و این اتفاق یک تحول بسیار بزرگ در اندیشه دانشکاهیان ما خواهد بود و می تواند به آینده روانی جوانان ما را تغییر و بارور کند و این احتیاج به دعوت جوانان و آشناکردن آنها با این حوزه است.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 263

به "نماینده همدان: حمایت از صاحبان ایده های نو به بارور شدن اقتصاد ملی منجر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده همدان: حمایت از صاحبان ایده های نو به بارور شدن اقتصاد ملی منجر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید