افزایش جرایم ناشی از نفرت در شهرهای بزرگ آمریکا برای پنجمین سال متوالی

به گزارش نوای پرنده پارسی، آمارهای یک مؤسسه مطالعاتی نشان می دهد میزان جرایم ناشی از نفرت در 30 شهر بزرگ آمریکا برای پنجمین سال متوالی روندی افزایشی داشته است.

افزایش جرایم ناشی از نفرت در شهرهای بزرگ آمریکا برای پنجمین سال متوالی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، گزارش تازه مرکز مطالعات نفرت و افراط گرایی نشان می دهد میزان جرایم ناشی از نفرت (Hate crimes) در شهرهای بزرگ آمریکا در سال 2018 نیز روندی صعودی داشته است.

به نوشته نشریه فوربس، بر اساس مطالعه این مرکز وابسته به دانشگاه ایالتی کالیفرنیا، در سال گذشته میلادی آمار جرایم ناشی از نفرت در 30 شهر بزرگ آمریکا 9 درصد افزایش یافته است. این، بیشترین میزان افزایش از سال 2015 به بعد به شمار می آید.

جرایم ناشی از نفرت اصطلاحا به جرایم عمدتا خشونت باری گفته می گردد که انگیزه ارتکاب آن ها تنفر از یک قومیت، یک مذهب، یک نژاد یا دیگر ویژگی های شخصیتی افراد هدف، باشد.

بنا بر این گزارش، در سال 2018 در شهرهای مورد مطالعه 2009 مورد جرم ناشی از نفرت ثبت شده است. این در حالی است که این رقم در سال پیش از آن، 1836 مورد بوده است. آمار سال 2018، در قیاس با سال 2010، بیش از 42 درصد افزایش یافته است.

در این گزارش، از مسلمان ها، سیاه پوستان، لاتین تبارها و یهودیان به عنوان قربانیان حملات برآمده از نفرت، یاد شده است.

این آمار در حالی منتشر می گردد که این هفته در جریان دو تیراندازی جمعی در آمریکا، بیش از 30 نفر کشته و ده ها تن زخمی شدند.

شواهد نشان می دهد دستکم یکی از این تیراندازی ها، انگیزه های نژادپرستانه داشته است. در این تیراندازی، مهاجم سفیدپوست و راستگرا، با طرح قبلی به شهر ال پاسو ایالت تگزاس رفته و با اسلحه اتوماتیک تعداد زیادی را هدف قرار داده است. ال پاسو اکثریتی لاتین تبار دارد و مهاجم هنگام تیراندازی شعارهایی علیه مهاجرین و لاتین ها فریاد می زده است.

ق

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1856

به "افزایش جرایم ناشی از نفرت در شهرهای بزرگ آمریکا برای پنجمین سال متوالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش جرایم ناشی از نفرت در شهرهای بزرگ آمریکا برای پنجمین سال متوالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید