با این حرکات کمر درد را درمان کنید

به گزارش نوای پرنده پارسی، درد پشت یکی از شکایت های رایجی است که بسیاری با آن درگیر هستند و مواقعی که حجم کار و فعالیت روزانه بیشتر می گردد، تعداد این شکایت ها افزایش می یابد.

با این حرکات کمر درد را درمان کنید

حرکاتی که به شما معرفی می کنیمدرد را تسکین می دهد و به تقویت ماهیچه های پشت منجر می گردد.

روبه اوج

حرکت کششی ماهیچه های ران باعث رهاشدگی کمرمی گردد. برای انجام این حرکت پای راست را جلو بگذارید(زیر زانوی عقبی یک پتو یا تشک نازک قرار دهید) ران سمت چپ رابکشید و روی زمین بگذارید. دو دست را بالا بکشید تا روبه روی هم قرار گیرند. مطمئن شوید که زانوی پای راست، درست بالای مچ پاقرار گیرد. دست ها می تواند روی زمین قرار گیرد یا روی ران جلو باشد. اگر تعادل داشتید دست ها را به سمت بالا ببرید. دنبالچه را به پایین فشار دهید و لگن را به بالا بکشید. تا 10 تنفس این شرایط را نگاه دارید و بعد با پای دیگر هم همین حرکت را تکرار کنید.

چمباتمه

با این حرکت، فشار پشت نیم تنه و انقباض ران ها تسکین می یابد. فشار روی پشت و خشکی ران ها هر دو از مواردی هستند که باعث درد پشت می شوند.

زانو بزنید و آن ها را به هم بچسبانید. به آرامی زانوها را باز کنید طوری که از ران ها بیشتر باز گردد، سپس باسن را روی پاشنه پا بچسبانیدیا ـ بدون زور زدن ـ تا جایی که می توانید باسن را به پاشنه نزدیک کنید. بازوها را بکشید و بدن را به جلو خم کنید. بازوها، انگشتان و جناغ سینه را جلو بکشید در حالی که ران هایتان را آرام به عقب فشار می دهید، میزان کشش و انقباض را به حداکثر برسانید. یک تا سه دقیقه درهمین حالت تنفس کنید. بعد خیلی آرام به حالت چهار دست و پا برگردید.

کشیدن با کمربند

این حرکت یکی از سالم ترین شرایط های کشش عضلات پشت ران است در حالی که پشت در حالت ثابت قرار گرفته است این حرکت را انجام دهید.

روی پشت دراز بکشید. یک طناب یا کمربند را دور پاشنه پای راست قرار دهید و پاها را به سمت آسمان بکشید. پای چپ را در حالی که هنوز روی زمین است، بکشید و فشار دهید. در این حالت، نه تنها به کشش بدن بلکه به کشیدگی پشت زانو و ساق پا هم فکر کنید. دنبالچه را بکشید و چانه را به سمت سینه بیاورید. 10 بار نفس بکشید و بعد با پای دیگر همین کار را بکنید.

دو زانو

این حرکت باعث تحرک و کشش شانه هاو نیم تنه شده و احساس آزادی بیشتر در شانه ها می گردد. در حالت چهار دست وپا روی پاشنه بنشینید. اگر این حرکت خیلی سخت است، یک بالش یا تشک نازک زیر باسن قرار دهید تا فضایی برای پشت زانوها ایجاد گردد. انگشت ها را در هم گره کنید و بازوها را به سمت بالا بکشیدو کف دست ها را به بالا فشار دهید و همین طور که بازوها بالای سرتان است نفس بکشید.

بازوها را در همان حال، ثابت نگاه دارید ومچ دست را در همه جهات حرکت دهید. حالا در حالی که دنبالچه و استخوان نشیمنگاه را به سمت پایین فشار می دهید. بعد از پنج بار تنفس، بازوها را به سمت جلو آزاد کنید و انگشت ها را یکی یکی حرکت دهید.

چرخش کمر

چرخش کلاسیک برای رها شدن سفتی مداوم ستون فقرات (که به علت کم تحرکی بروز می نماید)

روی باسن بنشینید و پاها را به جلو بکشید. از دست ها برای فشار بر زانوی راست بهره ببرید. پاها را خم کنید و پاشنه پای راست را نزدیک استخوان لگن بگذارید. دست چپ را در پشت قرار دهید بدون این که خیلی به عقب خم شوید. بازوی راست را به شکل خمیده به سمت آسمان بگیرید، آرنج را به سمت داخل زانوی راست بیاورید و در این حالت ستون فقرات را به سمت چپ بچرخانید. استخوان شانه سمت چپ را به سمت عقب(به سوی دیواره قفسه سینه) بکشید و پاها را صاف و کشیده نگاه دارید. به میزان یپنج تنفس در این شرایط بمانید و سپس خود را رها کنید و در سمت دیگر همین حرکت را تکرار کنید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 مرداد 1402 بروزرسانی: 6 مرداد 1402 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7833

به "با این حرکات کمر درد را درمان کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این حرکات کمر درد را درمان کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید