بیش از 11 هزار کردستانی علیه بیماری کرونا واکسینه شده اند

به گزارش نوای پرنده پارسی، خبرنگاران/کردستان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تا به امروز 7 مرحله واکسن ویروس کرونا به استان اختصاص یافته که به 11 هزار و 192 نفر از گروه های در معرض خطر تزریق شده است.

بیش از 11 هزار کردستانی علیه بیماری کرونا واکسینه شده اند

ابراهیم قادری امروز(8 اردیبهشت ماه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای شروع طرح واکسیناسیون علیه کرونا تا به امروز 7 مرحله واکسن به استان اختصاص یافته است و تزریق آن برای گروه های در معرض خطر که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور شناسایی شدند در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه اضافه نمود: واکسن ها برای گروه سنی 18 سال به بالا شامل پرسنل بهداشت و درمان، بیماران خاص، پاکبانان، جانبازان 50 تا 70 درصد و اعضای نظام پزشکی تزریق شده و ادامه دارد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان شرح داد: در حال حاضر تمام واکسن های اختصاص یافته وارداتی و ساخت کشورهای کره جنوبی، روسیه، چین و هند است.

دکتر قادری با اشاره به نوع واکسن های در نظر گرفته شده برای تزریق در استان گفت: واکسن ها شامل نوع اسپوتینک، سینوفارم، بهارات و آسترازنکا است.

وی بیان کرد: طی هفت مرحله 11 هزار و 192 نفر علیه بیماری کووید 19 در سطح استان واکسن کرونا دریافت نموده اند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه سرعت واکسیناسیون در استان مشروط به در دسترس بودن مقادیر کافی واکسن آن است، خاطرنشان کرد: مردم برای دریافت واکسن کرونا می توانند از طریق رسانه هایی مانند صدا و سیما و فراخوان های تلفنی که دانشگاه علوم پزشکی کردستان خواهند داشت به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه کنند و نیازی به مراجعه بدون هماهنگی و حضوری به این مراکز نیست.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 6768

به "بیش از 11 هزار کردستانی علیه بیماری کرونا واکسینه شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 11 هزار کردستانی علیه بیماری کرونا واکسینه شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید