حمایت همسود از طرح صدور ویزای ابریشم

به گزارش نوای پرنده پارسی، رئیس موقت کمیته دولتی توسعه گردشگری ازبکستان از حمایت کشورهای عضو همسود از طرح صدور ویزای ابریشم اطلاع داد.

حمایت همسود از طرح صدور ویزای ابریشم

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در بیشکک، عبدالعزیز آق قل اف رئیس موقت کمیته دولتی توسعه گردشگری ازبکستان در نخستین نمایشگاه گردشگری کشورهای سازمان همسود در شهر سمرقند از حمایت اعضای سازمان مذکور از ابتکار بین المللی تاشکند و نورسلطان برای صدور ویزای ابریشم در آسیای مرکزی اطلاع داد.

وی گفت: اعضای سازمان همسود از کوشش دولت های ازبکستان و قزاقستان برای اجرای برنامه ویزای ابریشم حمایت کردند و در حال حاضر نهادهای مرتبط 2 کشور بعضی مسائل مربوط به این پروژه را آنالیز می نمایند.

این مقام ادامه داد: در نتیجه نشست شورای گردشگری کشورهای عضو سازمان همسود ریاست این شورا از قزاقستان به ازبکستان منتقل شد.

آق قل اف توضیح داد: گردشگری در ازبکستان در حال توسعه است که در مقایسه با آمار سال 2017 در سال 2018 تعداد گردشگران خارجی در ازبکستان 2 برابر افزایش یافته و در سال گذشته 5.3 میلیون گردشگر با جاذبه های این کشور آشنا شدند.

شایان ذکر است که در شهر سمرقند در قالب نخستین نمایشگاه گردشگری نشست شورای گردشگری سازمان همسود برگزار گردید که کشورهای سازمان در آن مسائل همکاری را مورد آنالیز قرار دادند.

در ماه ژوئن سال 2018 دریغا نظربایوا رئیس مجلس قزاقستان به دولت ازبکستان پیشنهاد ویزای واحد به نام ویزای ابریشم برای تسهیل شرایط ورود گردشگران خارجی به کشورهای منطقه را داد.

همینطور دولت های قرقیزستان و تاجیکستان از پروژه مذکور حمایت کردند.

علاوه بر این قزاقستان علاقمند به پیوستن آذربایجان و ترکیه به برنامه مذکور است.

اتحادیه کشورهای مستقل مشترک المنافع پس از فروپاشی شوروی سابق شکل گرفت. بیانیه تاسیس این اتحادیه در 21 دسامبر 1991 (20 آذر 1380) در آلماتی توسط رهبران آذربایجان، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، مولداوی، روسیه، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان و اوکراین امضا شد.

عضویت گرجستان دراین اتحادیه به دنبال تصمیم رسمی روسای جمهور کشورهای عضو در 3 دسامبر 1993 (12 آذر 1382) و به دنبال درخواست ادوارد شواردنادزه رئیس جمهور گرجستان در 8 اکتبر 1993 (16 مهر1382) صورت گرفت.

بیش از 70 درصد بودجه جامعه مشترک المنافع توسط روسیه پرداخت می گردد هزینه می گردد.

ح

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1600

به "حمایت همسود از طرح صدور ویزای ابریشم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت همسود از طرح صدور ویزای ابریشم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید