فیلم، آیا ماسک برای مقابله با ویروس کرونا ضروری است؟

به گزارش نوای پرنده پارسی، برخی معتقدند که افراد عادی لازم نیست ماسک بزنند و باید ماسک را برای مبتلایان و پزشکان و پرستاران توصیه کرد.

فیلم، آیا ماسک برای مقابله با ویروس کرونا ضروری است؟

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رادیو بین المللی چین، همانطور که می دانید در سه ماه گذشته به ناچار مبارزه با کروناویروس به بخش عمده زندگی روزمره ما تبدیل شده است. از همان اوایل شیوع این بیماری ما همواره بر پوشیدن ماسک تأکید کرده ایم. ولی آیا ماسک زدن واقعاً لازم است؟

اخیراً، در ویژه برنامه اتاق مشاوره همه گیری جهانی از شبکه سی جی تی ان (رادیو و تلویزیون مرکزی چین) که برای به اشتراک گذاشتن تجربیات مؤثر چین در مبارزه با کرونا تولید می شود، پزشکان اروپا و آمریکا از متخصصان چینی پرسشهایی مطرح می کنند و به نظر برخی از آنها ماسک پوشیدن برای همه لازم نیست و ماسک زدن فقط برای حفاظت افراد مبتلاء به بیماری و کسانی که در معرض خطر ابتلا قرار دارند، لازم است. در عوض شستن دست، دست نزدن به چشم و صورت و حفظ بهداشت سطوح اجسام و استفاده از دستمال کاغذی یکبار مصرفه مهمتر از ماسک زدن است. آنها معتقدند که افراد عادی لازم نیست ماسک بزنند و باید ماسک را برای مبتلایان و پزشکان و پرستاران توصیه کرد.

مختصصان چینی در پاسخ به این پرسش می گویند که ماسک وسیله مهمی برای کاهش اضطراب مردم در این دوره حساس است. مردم با زدن ماسک احساس امنیت بیشتری خواهند داشت و نگرانیشان تا اندازه زیادی کاهش می یابد. کروناویروس قدرت سرایت بالا و شدیدی دارد و ابتلای افراد به این ویروس در هوای باز در صورت نزدن ماسک ثابت شده است.

مردم چین قانون ماسک زدن را به خوبی رعایت کردند و نتیجه مؤثر و مفید آن گویا و شفاف است. در این دوره باید از هر وسیله و امکانی برای حفظ جان مردم در مقابل ویروس استفاده شود.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4202

به "فیلم، آیا ماسک برای مقابله با ویروس کرونا ضروری است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم، آیا ماسک برای مقابله با ویروس کرونا ضروری است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید