ناسا سطح سیارات فراخورشیدی را آنالیز می نماید

به گزارش نوای پرنده پارسی، تلسکوپ فضایی اسپیتزر سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا، نمای نادری از سطح یک سیارک سنگی را ارائه داده است.

ناسا سطح سیارات فراخورشیدی را آنالیز می نماید

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از شینهوا، طبق تحقیقات منتشر شده، تلسکوپ فضایی اسپیتزر سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا (ناسا)، نمای نادری از سطح یک سیارک سنگی را ارائه داده است.

این اطلاعات جدید که به تازگی منتشر شده توسط اسپیتزر به دست آمده است؛ تلسکوپ فضایی اسپیتزر در تاریخ دوشنبه 25 اوت 2003 در 1:35:39 (EDT) از سکوی پرتاب کیپ کاناورال همراه با موشک دلتا 27920H ELV rocket پرتاب شد.

مداری که اسپیتزر دنبال می نماید مدار معمول زمین مرکز نیست بلکه یک مدار خورشیدمرکز است و در نتیجه این تلسکوپ سالانه 0.1 واحد نجومی از زمین دور می گردد.

این مطالعه که دوشنبه در مجله Nature منتشر شده است، نشان می دهد که سطح سیارک های خارج از منظومه شمسی ممکن است شبیه به ماه کره زمین یا عطارد باشد.

سیاره LHS 3844b در فاصله 48.6 سال نوری از زمین واقع شده است و شعاع آن 1.3 برابر زمین است که در سال 2018 کشف شده و حالا توسط اسپیترز اطلاعاتی درباره سطح آن منتشر شده است.

انتهای پیغام/

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری فارس