20 خودروی قدیمی که همچنان مشتری های پر و پاقرص خود را دارد

به گزارش وبلاگ پرنده پارسی، بعضی از خودرو ها هواداران زیادی داشته و بعضی از مردم خرید خودرو های قدیمی را ترجیح می دهند. به این ترتیب ما تصمیم گرفتیم که 20 خودروی قدیمی محبوب را به شما معرفی کنیم.

20 خودروی قدیمی که همچنان مشتری های پر و پاقرص خود را دارد

به گزارش، در کشور های پیشرفته غربی و شرقی، عمر مفید خودرو ها تنها 5 سال بوده و بعد از آن باید به دنبال خرید خودرویی جدید و بروز باشید. پیشرفت فناوری ها و مهندسی فراورینمایندگان خودرو عاملی برای توسعه و ساخت محصولاتی با کیفیت شده و به همین علت باید گفت که خودرو های جدید، بروزتر، سریع تر و آینده نگرانه تر هستند؛ بنابراین مردم اشتیاق زیادی به خرید محصولات جدید داشته و کمتر به خودرو های قدیمی توجه می نمایند.

اما هنوز هم بعضی از خودرو ها هواداران زیادی داشته و بعضی از مردم خرید خودرو های قدیمی را ترجیح می دهند. به این ترتیب ما تصمیم گرفتیم که 20 خودروی قدیمی محبوب را به شما معرفی کنیم. محصولات لیست ما سن و سالی بیش از 10 سال داشته و بعضی از آن ها بیش 15 سال سن دارند؛ اما هنوز هم در کشور هایی مانند ایالات متحده آمریکا و در سال 2019 خرید و فروش می شوند.

در سال 2010 کمپانی استون مارتین فراوری مدل چهار درب رپید را شروع کرد. اکنون پس از گذشت 9 سال هنوز هم این خودرو قدرتنمایی نموده و بدون تغییرات زیادی به فروش می رسد. رپید هنوز هم با استفاده از پلتفرم VH Gen 3 فراوری شده و هیچ مسئله ای ندارد. مدل AMR رپید از پیشرانه ای با توان 580 اسب بخار استفاده نموده و توان فنی آن را می توان با بعضی از خودرو های برقی جدید و بروزِ امروزی مقایسه کرد. اما این چیزی از ارزش های رپید کم ننموده و ظاهر جذاب و تکامل یافته آن را باید ستایش کرد. رپید سدانی فوق العاده از کمپانی استون مارتین برای تمام دوران است.

کمپانی فورد در سال 2020 رسما با مدل تاروس خداحافظی نموده و ظاهرا تاروس در برابر شاسی بلند های مختلف بازار و میل کمپانی فورد به ساخت کراس اوور های جدید ناتوان و بی بضاعت بوده است. تاروس بدون هیچ تغییری در طول سال های گذشته به فراوری رسید. تاروس در این مدت براساس همان پلتفرمی ساخته شد که در جریان نمایشگاه خودروی دیترویت 2009 معرفی گردیده بود. کمپانی فورد در سال 2013 اقدام به بروزرسانی پلتفرم مذکور کرد؛ اما تاروس مثل سابق به فراوری رسیده و امروزه می توان تعدادی از آن ها را در نمایشگاه ها و فروشگاه های کمپانی فورد مشاهده کرد.

کمپانی لکسوس بدون هیچ تغییری و حدود 10 سال است که مدل جی ایکس را فراوری می نماید. جی ایکس در سال 2018 فروش بسیار بدی را تجربه کرد و کمپانی لکسوس تنها پیروز به فراوری 26 هزار دستگاه جی ایکس شد. مدل 2020 لکسوس جی ایکس کمی بروزرسانی شده؛ ولی باطن آن مانند 10 سال پیش بوده و هنوز هم باید آن را خودرویی قدیمی دانست. جی ایکس جز معدود کراس اوور های بازار و نسبتا بزرگ بوده و امروزه در کنار مدل ال ایکس به فروش می رسد.

لوتوس اوورا در سال 2010 به عنوان جایگزنی مناسب برای مدل های الیزه و اکسیج معرفی گردیده و تمام ویژگی های مدل های مذکور را داشت. نسخه اولیه اوورا پیشرانه 3.5 لیتری V6 و ساخته شده توسط کمپانی تویوتا داشت و توان آن 276 اسب بخار بود. کم کم لوتوس پیشرفته هایی نموده و در نهایت قدرتمندترین نسخه اوورا به پیشرانه GT430 با قدرت 430 اسب بخار مجهز شد. در حال حاضر مدل جدید اوورا جی تی با توان 416 اسب بخار و در کشور های آمریکا و کانادا به فروش می رسد.

رولزرویس گوست را باید نهایت ظرافتِ یک خودروساز فوق العاده دانست؛ اما ما رولزرویس را به دلیل عدم بروزرسانی مدل گوست مقصر می دانیم! گوست در نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2009 معرفی گردید و اندکی بعد به فراوری رسید. رولزرویس از آن موقع تاکنون هیچ تغییری در مدل گوست ایجاد ننموده و فقط در سال های 2011 و 2014 اقدام به بروزرسانی ظاهری و.. آن نموده و به این ترتیب تمام مدل های گوست را باید مانند نسخه اولیه آن ها دانست!

اکنون نسل پنجم تویوتا 4 رانر به فراوری می رسد. 4 رانر در نمایشگاه خودروی تگزاس به آمریکایی ها معرفی گردید و از سال 2010 تاکنون در ایالات متحده آمریکا به فروش می رسد. ظاهر 4 رانر در سال 2013 اندکی تغییر کرد و نسخه TRD Pro 4 رانر هم به فراوری رسید. ولی با گذشت سال های دراز هنوز 4 رانر هیچ تغییر بزرگی نسبت به نسخه اولیه خود نداشته است.

دوج سابقه ای طولانی در فراوری خودرو های قدیمی داشته و به همین علت باید گفت که مدل جورنی آخرین خودروی کمپانی دوج در لیست ما نیست! جورنی در سال 2007 و در نمایشگاه خودروی فرانکفورت معرفی گردید. جورنی تا سال 2009 در ایالات متحده آمریکا فروخته نشد. این محصول تغییرچندانی نسبت به نسخه اولیه خود نداشته و فقط در سال 2011 جلو پنجره، فرمان و سیستم تعلیق آن بروزرسانی شده اند. در سال 2017 دوج مدل Crossroad Plus خودروی جورنی را معرفی کرد؛ اما باز هم جورنی هیچ تفاوتی نسبت به نسخه اولیه خود نداشت.

کمپانی فورد به تازگی طیف جدیدی از محصولات شاسی بلند را به فراوری رسانده است. اما از قلم نیاندازید که فورد فلکس هنوز هم وجود دارد! فلکس در سال 2007 و در نمایشگاه خودروی نیویورک معرفی گردید و فورد برای اولین بار در فرایند ساخت خودروی مذکور از پلتفرم D4 استفاده کرد. بعد ها مهندسان فورد پلتفرم فلکس را تغییر داده و از آن برای ساخت مدل تاروس و اکسپلورر استفاده شد. فلکس در طول سال های گذشته تغییرات زیادی نداشته و تنها در سال 2014 بخشی از بدنه، ظاهر و فضای کابین آن بروزرسانی شده است.

نیسان 370 زِد بازار را رها ننموده و هنوز هم به فروش می رسد. کمپانی نیسان مدل رودستر 370 زِد را برای سال 2020 معرفی نموده و نسخه ای ویژه و خاص از محصول فوق العاده خود را در سال 2019 عرضه نموده است. ولی باید توجه داشت که 370 زدِ بروزرسانی های زیادی دریافت ننموده و هنوز هم با همان مشخصات قبلی به فروش می رسد.

اکنون نزدیک به 10 سال است که نیسان جی تی - آر در بازار ایالات متحده آمریکا حضور داشته و هنوز هم به عنوان سوپراسپرتی قدرتمند در نمایشگاه های خودرو حضور دارد. نیسان جی تی - آر تغییرات مختلفی را تجربه نموده و مدل 2020 آن به پیشرانه 565 اسب بخاری مجهز شده و توان آن تنها 85 اسب بخار بیشتر از مدل 2009 است! البته نسخه هایی خاص از نیسان جی تی - آر مانند مدل نیسمو با قدرت 600 اسب بخار فراوری شده اند. اما شاسی، پیشرانه و گیربکس خودروی مذکور هیچ تغییر خاص و قابل توجهی ننموده است. قیمت جی تی - آر در سال 2009 حدود 44 هزار دلار بود؛ اما برای خرید آن در سال 2019 باید حدود 114 هزار دلار پرداخت کرد.

چلنجر فعلی در سال 2008 و با استفاده از شاسی قدیمی Chrysler LX به فراوری رسید. ولی باید توجه داشت که استخوان های پیر و قدیمی هرگز از جذابیت های چلنجر کم ننموده اند و دوج در سال 2018 بیش از 66 هزار چلنجر را به فروش رسانده است. چلنجر در انواع مختلفی به فراوری رسیده و از آن جمله باید به نسخه های 707 و 840 اسب بخاری آن اشاره نمود.

لندکروزر هم مانند لکسوس LX و GX بوده و با تغییرات کمی نسبت به سال های گذشته به فروش می رسد. لندرکروزر J200 در سال 2007 به عرصه رقابت ها پا گذاشت و اندکی بعد به فراوری انبوه رسیده و با استقبال زیادی روبرو شد. استقبال از لندکروزر بسیار زیاد بود و امروزه می توان لندکروزر را یکی از قدیمی ترین شاسی بلند های کمپانی تویوتا دانست. لندکروزر در میان تمام خودرو های موجود در لیست ما یک شگفتی بوده و نسبت به سایر خودرو های مذکور کمترین بروزرسانی را در طول 11 سال اخیر دریافت نموده است.

امروزه SUV ها و کراس اوور ها بسیار پرطرفدار بوده و به همین دلیل است که تویوتا هنوز فراوری و فروش مدل سکویا را بدون هیچ تغییر خاصی نسبت به سال 2008 ادامه می دهد. سکویا تغییر زیادی ننموده و اخیرا تویوتا نسخه TRD Pro آن را با جلوپنجره جدید، سیستم تعلیق متفاوت و... عرضه نموده است.

چلنجر و جورنی در لیست ما تنها نبوده و دوج گرند کاروان در کنار آنهاست. نسخه 2019 خودروی مذکور از پلتفرم مدل 2007 کمپانی دوج استفاده نموده و هیچ تفاوت چشمگیری نسبت به دوج کاروانِ نمایشگاه خودروی دیترویت 2007 ندارد! در سال 2011 کمپانی دوج به سراغ بدنه و کابین کاروان رفت و جزئیات آن را کمی تغییر داد. در این خودرو از پیشرانه 3.6 لیتری V6 به همراه گیربکسی شش سرعته و اتوماتیک استفاده شده و فروش آن تا سال 2020 ادامه خواهد داشت.

احتمالا تویوتا در سال 2021 نسخه جدید توندرا را معرفی خواهد نمود. ولی در حال حاضر ما باید از همان پیکاپ مدل 2007 استفاده نموده و دلخوش به تغییرات اندکِ نسخه های مختلف توندرا باشیم. نسل دوم توندرا در نمایشگاه خودروی شیکاگو و در سال 2006 معرفی گردید. از آن موقع تاکنون تویوتا توندرا بروزرسانی های مختلفی را دریافت نموده است. برای مثال کمپانی تویوتا در سال 2010 از پیشرانه 4.6 لیتری V8 در توندرا استفاده نموده و نسخه هایی مانند 1794 Edition و TRD Pro را به فراوری رساند. با این حال توندرا مانند سابق بوده و از نظر عملکرد و... تفاوت چندانی با نسخه سال 2007 ندارد.

لکسوس ال ایکس را باید همانند مدل جی ایکس، یک دایناسور جذاب دانست! شاسی بلند مذکور از سال 2007 فراوری شده و نسل سوم آن در نمایشگاه خودروی شیکاگو معرفی گردیده بود. در آن موقع ما شاهد افزوده شدن جلوپنجره جدید، چراغ هایی متفاوت و... بودیم و به غیر از این ها چیز دیگری به لکسوس ال ایکس افزوده نشده و تفاوت چندانی نسبت به مدل های پیشین خود ندارد.

مازراتی در سال 2007 گرن توریزمو را معرفی کرد. خودروی مذکور برای اولین بار در نمایشگاه خودروی ژنو و به همراه پیشرانه 4.2 لیتری V8 با توان 400 اسب بخار معرفی گردید. اکنون بیش از 10 سال از آن موقع گذشته و گرن توریزمو از پیشرانه ای 4.7 لیتری V8 با توان 454 اسب بخار استفاده می نماید. ولی پلتفرم گرن توریزمو هیچ تفاوتی نسبت به سال 2007 نداشته و هنوز هم مانند گذشته است.

نیسان فرانتیر یکی از قدیمی ترین خودرو های موجود در لیست ما است. نسل فعلی فرانتیر در سال 2005 و در نمایشگاه خودروی دیترویت معرفی گردیده و از آن موقع تاکنون، چند بروزرسانی ساده مانند جلوپنجره جدید و... را دریافت نموده است. به طور کلی نیسان فرانتیر فعلی هیچ تفاوتی نسبت به 15 سال گذشته ندارد!

اکسپرس از سال 1995 تاکنون به فراوری رسیده و در طول 25 سال گذشته هیچ تغییر قابل توجه و متمایزی نسبت به نسخه اولیه خود نداشته است. این محصول در سال 2003 چهره جدیدی به خود گرفت و کمی امروزی شد.

از نظر فورد سری ئی مانند سال 1992 فروش نداشته و به همین دلیل چند کامیونت جدید را جایگزین آن نموده است. اما فورد هنوز هم فراوریِ سری ئی را ادامه داده و از همان پلتفرم سال 1992 استفاده می نماید. امروزه برای خرید سری ئی باید حدود 32 هزار دلار پرداخت کرد.

منبع:برترین ها

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "20 خودروی قدیمی که همچنان مشتری های پر و پاقرص خود را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 خودروی قدیمی که همچنان مشتری های پر و پاقرص خود را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید