الکاظمی برای حل مسائل با اقلیم کردستان عراق وارد اربیل شد

به گزارش نوای پرنده پارسی، نخست وزیر عراق به منظور حل مسائل با دولت اقلیم کردستان عراق صبح امروز پنجشنبه وارد اربیل شد.

الکاظمی برای حل مسائل با اقلیم کردستان عراق وارد اربیل شد

این سفر به دنبال سفرهای متعدد مقامات اقلیم کردستان عراق از جمله نیچروان بارزانی رییس و خشنود بارزانی نخست وزیر و هیات های مختلف رسمی اقلیم به بغداد انجام شده است.

شخصیت های سیاسی در کردستان عراق، سفر مصطفی الکاظمی را به اربیل بسیار با اهمیت توصیف نموده اند.

همزمان در بغداد، بعضی شخصیت ها و نمایندگان مجلس عراق از نخست وزیر عراق خواسته اند که از هر گونه امتیازدهی بیشتر تا بازپس گیری مطالبات اقتصادی از اربیل خودداری کند.

بودجه 2020 و پرونده های نفت و گاز و گذرگاه های مرزی، فرودگاه ها و درآمدهای حاصل از آنها و حقوق کارکنان اقلیم به اعتقاد کارشناسان مهمترین پرونده هایی است که در گفت وگوهای نخست وزیر عراق با مقامات محلی اقلیم کردستان عراق بحث و آنالیز خواهد شد.

به دلیل پیچیدگی اختلافات بین بغداد و اربیل حول پرونده های مختلف، کارشناسان بعید دانسته اند که این سفر منجر به گشایشی در حل همه این پرونده ها گردد اما این گونه گفت وگوها و جلسات را برای کاهش اختلافات و تنش ها میان بغداد و اربیل حائز اهمیت خوانده اند.

الکاظمی روز سه شنبه گذشته در بغداد در جریان ملاقات با هیاتی از اقلیم کردستان عراق، بر ضرورت هماهنگی کامل بین بغداد و اربیل در بخش های مختلف برای حل چالش های عظیم تاکید نموده بود.

در این نشست با تشکیل کمیته های تخصصی و ثانوی با هدف کوشش بیشتر برای حل اختلافات در بخش نفت و گاز و مطالبات اقتصادی اقلیم و برق و گذرگا های مرزی و وام ها موافقت شد.

خشنود بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق از الکاظمی در فرودگاه اربیل استقبال کرد و قرار است در این سفر وی با مقامات اقلیم ملاقات و گفت وگو کند.

،ایرنا

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 5085

به "الکاظمی برای حل مسائل با اقلیم کردستان عراق وارد اربیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الکاظمی برای حل مسائل با اقلیم کردستان عراق وارد اربیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید