خبرنگاران انتقال پسماندهای روی زنجان به محل جدید نیازمند اعتمادسازی است

به گزارش نوای پرنده پارسی، زنجان - خبرنگاران - فرماندار زنجان گفت: جابه جایی محل دپوی پسماند روی، یکی از چالش های سال های اخیر زنجان بوده و انتقال آن به محل جدید نیازمند اعتمادسازی برای مردم است.

خبرنگاران انتقال پسماندهای روی زنجان به محل جدید نیازمند اعتمادسازی است

رضا عسگری روز پنجشنبه با بیان این مطلب به رسانه ها به وجود بعضی اعتراضات مردمی در خصوص انتقال پسماند روی به روستای مرصع اشاره نمود و اضافه کرد: موضوع انتقال پسماند سرب و روی در سال های گذشته یکی از چالش های استان بوده است.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر مطالعات زیادی برای ساماندهی شرایط محل نگهداری پسماند سرب و روی اجرا شده است، گفت: نگهداری زباله معمولی با این حجم و بدون رعایت نکات بهداشتی می تواند مشکل ساز باشد در حالی که زباله های صنعتی جای خود دارد.

عسگری با بیان اینکه موضوع تغییر محل دپوی پسماند روی به صورت جدی اجرا شده است تا ساماندهی زباله های پسماند با حداقل تبعات زیست محیطی انجام گردد، عنوان نمود: بر این اساس محل جدید دپوی پسماند در اراضی ملی واقع در روستای مرصع پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت محل فعلی دپوی پسماند روی تکمیل شده است، اضافه کرد: اگر محل جدید برای دپو در نظر گرفته نگردد، فراوری متوقف می گردد و باید هر چه سریعتر ساماندهی محل جدید انجام گردد.

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به اینکه همزمان با شروع فعالیت های عمرانی توسط شرکت مسائلی مطرح و نگرانی برای روستاییان ایجاد شد، ادامه داد: جلسات متعدد با مردم و با حضور متولیان امر و دستگاه های مختلف برگزار گردید و تاثیرات این انتقال بر زندگی روستاییان، حیوانات و طبیعت تشریح و برطرف نگرانی ها انجام شد.

وی با بیان اینکه این جلسات به صورت تخصصی و در بعضی موارد با حضور اهالی روستاهای مرصع و چایرلو برگزار گردید، توضیح داد: در این جلسات نگرانی ها مطرح و توضیحات لازم توسط متولیان طرح شد.

وی با بیان اینکه در این میان بعضی رسانه ها با انتشار بعضی گزارش ها و مصاحبه با افرادی که غیر مسؤول و غیر کارشناس هستند، زمینه افزایش نگرانی در مردم را ایجاد کردند، گفت: در زمینه این نقدها شاهد فضاسازی منفی نسبت به جابه جایی بوده و بعضی مباحث مطروحه شکل دلسوزی خود را از دست داد.

عسگری با اشاره به ورود دستگاه قضایی به موضوع تغییر محل دپوی پسماند و تقویم سازی در خصوص فرآیند فعالیت شرکت اظهار کرد: تعدادی از اهالی، اعتراضاتی به این موضوع داشتند و با تجمع در محل پروژه و مقابل استانداری اعتراض خود را اعلام کردند.

وی با بیان اینکه نمایندگان معترضان نگرانی خود را اعلام کردند و بازدیدهایی از این محل دپو انجام شد، گفت: مشخص تکلیف این محل یک چالش و موضوع مهم و چند وجهی است، چرا که موضوعات مختلف چون مسائل زیست محیطی، مالی و اشتغال را تحت الشعاع قرار می دهد.

عسگری با بیان اینکه برای جابه جایی پسماند باید زیرساخت های لازم ایجاد گردد، تاکید نمود: یکی از مسائل محل دپوی فعلی، نبود زیرساخت است و بر همین اساس در محل جدید سازه هایی برای کاهش تاثیر این دپو بر منابع آبی زیرزمینی و آب های جاری و کاهش تاثیرات عوامل طبیعی انجام خواهد شد.

فرماندار زنجان با اشاره به اینکه آماده سازی محل جدید فرایند چند ماهه دارد، گفت: جابه جایی پسماند نیازمند تایید شورای عالی محیط زیست و تکمیل زیرساخت های ضروری است.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد زیرساخت های حمل و نقل و حل دغدغه اهالی است، گفت: در گام نخست باید شرکت مجری زمین مورد نظر را تحویل بگیرد که در این مرحله اهالی اعتراضاتی داشتند که با اعتمادسازی انجام می گردد.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4580

به "خبرنگاران انتقال پسماندهای روی زنجان به محل جدید نیازمند اعتمادسازی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران انتقال پسماندهای روی زنجان به محل جدید نیازمند اعتمادسازی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید