هزار و 200 خانوار جرگلانی همچنان خارج از محدوده گازرسانی

به گزارش نوای پرنده پارسی، معاون امور بهره برداری شرکت گاز خراسان شمالی گفت: هزار و 200 خانوار روستایی در شهرستان راز و جرگلان که خارج از محدوده قانونی روستا خانه سازی کرده اند، امکان گازرسانی ندارند.

هزار و 200 خانوار جرگلانی همچنان خارج از محدوده گازرسانی

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، حسن افتخاری یکشنبه 24 آذر گفت: به خانوارهایی که در خارج از طرح هادی روستا و در محدوده هایی مانند منابع طبیعی خانه ساخته اند، تا زمانی که سازمان جهاد کشاورزی تکلیف آن ها را روشن نکند، نمی توان گازرسانی کرد و قانون نیز تاکید دارد به خانه های خارج از محدوده خدماتی، نمی توان انشعاب رایگان گاز داد.

وی گفت: بر اساس مقررات، روستاهای با جمعیت بالای 100 نفر گازرسانی می شوند و با توجه به همین امر از منظر قانونی در شهرستان راز و جرگلان استان خراسان شمالی، تنها ساکنان سه روستای کلاته حاجعلی و قره باتر علیا و سلفی مشمول این قانون هستند که گازرسانی خواهند شد ولی شرایط دیگر خانوارها برای گازرسانی باید معین تکلیف شود.

او افزود: منازل خارج از محدوده در 4 روستای این شهرستان در کمیسیون امور زیربنایی استانداری معین تکلیف شده است، شرکت گاز برای کمک به این خانواده ها با هماهنگی استانداری و فرمانداری، راهکاری ارائه کرد مبنی بر اینکه منازل خارج از محدوده روستا که نزدیک به هم قرار دارند به مجموعه های روستایی تقسیم شوند تا با استفاده از راهکارهای قانونی بتوان به آن ها گازرسانی کرد.

معاون امور بهره برداری شرکت گاز خراسان شمالی گفت: بااین وجود بازهم منازلی که در حریم راه ها و رودها هستند به هیچ وجه نمی توانند از انشعاب گاز برخوردار شوند.

وی مهم ترین علل طولانی شدن فرایند گازکشی به روستاهای شهرستان راز و جرگلان را شرایط جغرافیایی و پراکندگی زیاد روستاها اعلام کرد و گفت: مسائلی مانند به اتمام نرسیدن پروژه های راه سازی نیز موجب شده تا فرایند گازرسانی کند شود.

افتخاری افزود: با توجه به این که طرح های گازرسانی ما براساس اطلاعات خانوارها و طرح های هادی روستایی تهیه شده است به تمام خانوارهایی که به لحاظ قانونی منعی برای گازرسانی ندارند، گازرسانی خواهد شد.

او در مورد مشکل تأمین سوخت این خانوارها نیز گفت: تا زمانی که خانوارهای فاقد گاز، اشتراک گاز نگیرند می توانند مانند سابق از سهمیه نفت و کوپن خود استفاده کنند.

معاون بهره برداری شرکت گاز خراسان شمالی در مورد خانواده هایی که به علت مسائل مالی نتوانسته اند شبکه های گاز داخلی منازل خود را اجرا کنند نیز گفت: شرکت گاز تمامی خانواده های مددجوی بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) را رایگان اشتراک پذیری می کند اما در مورد گازکشی داخلی خانه ها، این نهادهای حمایتی باید مساعدت کنند.

شهرستان مرزی راز و جرگلان 70 هزار نفر جمعیت دارد.

گازرسانی به شهر راز مرکز این شهرستان در سال 93 انجام شد اما هنوز گازرسانی به روستاهای این شهرستان به اتمام نرسیده است.

100 درصد مناطق شهری و 98 درصد مناطق روستایی استان خراسان شمالی از نعمت گاز خانگی برخوردار هستند.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3319

به "هزار و 200 خانوار جرگلانی همچنان خارج از محدوده گازرسانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزار و 200 خانوار جرگلانی همچنان خارج از محدوده گازرسانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید